lördag 18 september 2010

För sent

Har tänkt länge att jag skulle fråga grannarna som bor i ett liknande hus som vårt vad de gjort med sina originalfönster. Min förhoppning var att deras ursprungliga fönster liknade våra och hade samma mått. Då kunde vi ha dom till vår utbyggnad och till en friggebod och jag vet inte allt...
Grannarna har nämligen en helt annan syn på hus än vad vi har. De har nya fönster utan spröjs, de har tilläggsisolerad fasad och byggt ut huset med olika takvinkel. Kort sagt, de gör allt de som vi aldrig skulle göra. Grannarna är väldigt trevliga oavsett hur de renoverar:-)

Idag såg jag att grannen hivade ut fönsterbågar (innanbågar) i ett släp så jag sprang in till sambon och krävde att han skulle skynda sig dit och fråga om de hade fönstren kvar och om vi fick köpa de ifall de hade snarlika mått som våra.

Snopet! IGÅR hade 40 fönsterbågar (ytter- och inner) lastas på släp och tidigt i morse körde de till tippen och malde ner allt.

Jag vill bara gråta... på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar