söndag 2 januari 2011

För första gången...

Sedan jag (Martin) flyttade hemifrån har jag bott på minst 12 olika ställen inklusive detta. Under åtminstone 15 års tid har jag haft någon form av hemmabioanläggning. Vad är det då som nu hänt för första gången?

Jag har satt fast alla högtalarkablar som de ska vara! :-)

Genom åren har storleken på högtalare krympt väsentligt samtidigt som ljudkvalitén förbättrats. Denna gång var dock första prioritet ett högtalarsystem som syns så lite som möjligt i vardagsrummet. Valet föll på Audio Pro Allroom i gräddvit pianolack. Ett system för ren musiklyssning kommer i sovrummet senare.


Sedvanligt sladdkaos inför kabeldragning.


Dubbla högtalarkalar satta i skarv mellan murstock och tapet.


Högtalarkablar ihop med utanpåliggande el... kanske inte optimalt ljudmässigt men det blev prydligt.


Bakre högtalare...syns inte så mycket med kabel dragen i hörnet.


En i mitt tycke stilren och diskret installation där högtalarnas färg i stort sett matchar kakelugnen.

1 kommentar:

  1. Det där är väl ett ständigt problem i ett gammalt hus. Hur gömmer man tekniken? En bra lösning ni har gjort tycker jag. Snyggt och diskret. //Sophie

    SvaraRadera