onsdag 23 februari 2011

Rivningslov:-)

Jag har till slut både gett upp och gett med mig.

Papptaket i sovrummet är inte alls snyggt och nu när jag skrapat 90% är det bara inse att det blev ännu fulare! Supermånga hål och revor har jag gjort:-O Det enda som är verkligt snyggt är det understa lagret med limfärg. Men det blir ju tyvärr också förstört när man skrapar färg.

Så nu blir det till att lära sig spänna papptak. Jag (Helene) lär ju inte göra många knop med tanke på min tjockisstatus som inkluderar foglossning. Men jag kan ju peka och dirigera:-) Jag har dessutom givit lov att riva ner det gamla buckliga papptaket som jag först ville spara där under. Förhoppningsvis gör det att vi får ett jätteslätt och fint tak.

Takfärg funderar jag fortfarande på. Jag VILL ju ha limfärg! Men då måste man ju grunda med mager linoljefärg och det går ju inte. Så det blir något annat. Men jag har svårt för att bestämma mig för vad?

4 kommentarer:

  1. Vattenbaserad emulsionsfärg? Eller äggoljetempera? Båda blir matta och vita och innehåller inte något lösningsmedel eller liknande.

    SvaraRadera
  2. Trist att det inte gick att få fint det befintliga taket. Vi har ett här i huset som måste skrapas rent också och jag är orolig för hur det ska gå. Vi ska snart spänna väggar... har beställt papp från klassiska byggvaror, de hade väldigt bra priser på väldigt mycket saker... speciellt om man jämför med Gysinge! ;-) Jag vet inte vad jag ska föreslå för färg... borde ju finnas nåt alternativ till den matta linoljefärgen tycker man.

    SvaraRadera
  3. Och vare sig du vill eller inte så har du fått en liten award hos mig! Kramen!

    SvaraRadera