söndag 13 mars 2011

Oh my god!

För ett par månader sedan hade vi ju ett fryshaveri i och med att vi bröt strömmen... vi grät en stund över spilld mjölk och tänkte inte mer på det. I alla fall inte jag (Martin). Nu idag fick jag en flashback där jag kom ihåg att hela botten på den understa lådan i gamla frysen var täckt av vätska från kyckling som hade tinat och flera andra lådor var fulla av saft från tinade bär.

Visst gjorde jag väl rent frysen då... eller? Och inte har den väl stått avstängd med stängd dörr sedan dess? Jag går ner och öppnar frysen och kollar.

För att citera The Moniker: "Oh my god, oh my god!"

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig överraskning!
    Hua! Hoppas det gick smärtfritt! Eller stängde du igen ;)

    SvaraRadera
  2. Usch nej vad tråkigt!

    När vi köpte Ekenäs hittade vi en frysbok i ladan som stått sen en storm ett par år tidigare...den var inte tömd. De hade bara tagit upp den ur källaren när maten tinat och sen låtit den stå i ladan i väntan på bättre tider antar jag :-) Fy så det luktade... inte riktigt vad man väntade sig när man öppnade luckan. Hoppas ni lyckas bli av med frysen och lukten.

    SvaraRadera
  3. Är du galen! Klart jag stängde den!:-) Frysen åker till tippen (oöppnad) så fort vår uppfart blir snöfri så man kan köra bil och släp upp till källardörren.

    SvaraRadera
  4. helt rätt! äckliga överraskningar klarar man sig gott utan :)/emma

    SvaraRadera