lördag 20 augusti 2011

Halldrömmar

När man inte gör någon nytta så kan man drömma...
Jag börjar fantisera om hur fin hallen skulle kunna bli. Jag är helt KÄR i den här tapeten och har varit det sedan första gången jag såg den:

http://www.durosweden.se/media/108278/klover_03311.jpg

Att vi fått tjuvkika i grannhuset och sett att de faktiskt hade just precis denna som första tapet i den hallen/trapphuset gör ju inte saken sämre. Grannhuset är byggt 1925 och är alltså 10 år äldre än vårt hus men vårt hus håller ju "20-tals stil". De var nog inte så snabba med nymodigheter så här i små orter på landsbygden.

Vad tror ni om den smått hysteriska tapeten med grå bröstning i två olika nyanser (listerna mörkare än den släta masonit som sitter som bröstning)? Blir det snyggt?


1 kommentar:

  1. Tapeten ser jättefin ut! Än roligar när den finns från "rätt" årtal i huset bredvid!!
    Jag fantiserar en massa jag med! Hinner ändra funderingarna mååånga gånger innan vi står där och GÖR! Men kul är det!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera